Donate


Google Plus

Twitter

Viber

Viber

Whatsapp

Whatsapp

Facebook

Sleduj moje novinky na Facebooku

Instagram

Youtube

Words for English speaking visitors !

Words for English speaking visitors !

pondelok 30. apríla 2018

Affiliate biznis - zarábanie pomocou propagácie produktov , Začíname #1

Jednoduché definície affiliate marketingu

„Affiliate marketing je proces zarábania provízie propagáciou produktov rôznych firiem. Keď nájdete produkty, ktoré sa vám páčia propagujete ich na svojom webe, sociálnych sieťach, fórach a podobne. V prípade, že si niekto kúpi produkty cez váš affiliate link dostanete províziu z predaja, ktorý ste sprostredkovali. Ide teda o sprostredkovanie predaja (niekedy to nie je priamo predaj, ale návštevník stránky musí vykonať nejakú akciu napríklad vyplniť formulár alebo zadať e-mail).“
Definícia z Wikipédie znie takto:
„Affiliate marketing z angl. pridružiť sa je spôsob predaja produktov a služieb s využitím ďalšieho sprostredkovateľa. Je to forma online reklamy, pri ktorej obchodníci ponúkajú prevádzkovateľom webov, tzv. affiliate partnerom, finančnú odmenu za privedenie návštevníka, ktorý na webových stránkach predajcu vykoná nejakú činnosť (napríklad nákup výrobku, služby, registrácia, niekedy stačí ak zákazník vôbec na stránku príde a pozrie si ju a pod.). V slovenčine sa pre affiliate marketing často používa označenie provízny predaj, ktoré však nie je úplne presné, pretože odmena nemusí byť vždy vyplácať len za sprostredkovanie predaja ale aj za inú činnosť.“





Kto je affiliate partner? Na čo slúži affiliate sieť?

Zvyčajne sú v affiliate marketingu zahrnuté 4 rôzne strany – predajca, affiliate sieť, affiliate partner a zákazník. Predajca je ten, kto produkt predáva, poprípade je aj jeho tvorcom. Niektorí predajcovia si urobia vlastný affiliate program, napríklad Martinus.sk. No väčšinou sa predajcovia zapoja do affiliate siete akou je napríklad alza.sk. Výhodou je, že im odpadnú starosti s hľadaním affiliate partnerov, vyplácaním provízií a podobne. V affiliate sieti je predajca inzerentom, ktorý inzeruje svoj e-shop a produkty. Affiliate partneri sa zapojili taktiež do affiliate siete, alebo do affiliate programu daného predajcu a preto môžu promovať produkty na svojich webstránkach alebo sociálnych sieťach. Registrácia do affiliate sietí býva zadarmo, a affiliate partner sa môže prihlásiť do neobmedzeného počtu affiliate sietí. Ak si nejaký zákazník kúpi produkt alebo službu cez partnerov affiliate odkaz, je mu vyplatená provízia. Zákazníci neplatia ani o cent viac, aj keď nakupujú cez affiliate odkazy. Produkt by stál tak či tak rovnako. Predajcovia si takto ľahko zvýšia predaje a partneri môžu pasívne zarábať za ich sprostredkovanie.




Výhody affiliate marketingu pre partnerov

Výhod affiliate marketingu je pre affiliate partnerov hneď niekoľko. Je to pomerne jednoduchá záležitosť, ktorá sa dá ľahko naučiť. K tomu, aby ste využívali affiliate marketing nepotrebujete žiadne investície, pretože registráciu do affiliate sietí sú zadarmo. Na druhej strane však môžete veľa získať, pretože ak máte vysoké návštevnosti na stránke, prípadne čitateľov, ktorí dobre reagujú na váš obsah, pasívne príjmy môžete mať v stovkách až tisíckach eur. Ďalšou skvelou výhodou affiliate marketingu je, že v prípade, ak máte vlastnú webstránku viete presne, čo sa zobrazí vašim čitateľom a čo im ponúkate. Pri niektorých reklamách totižto rozhoduje algoritmus, ktorý sa zobrazuje čitateľom reklamy a vy nad tým nemáte kontrolu, dokonca ani presne neviete čo im zobrazuje.




Výhody affiliate marketingu pre predajcov

Výhody pre predajcov sú v tom, že affiliate marketing je založený na výkonnosti. Ak sa nič nepredá, nič sa nikomu neplatí. Pri iných formách reklamy firma musí vždy najskôr zaplatiť. Už samotná tvorba reklám je častokrát dosť nákladná a firma vôbec nevie, koľko sa jej z tejto reklamy vráti. Pri affiliate marketingu sa nič neplatí dopredu, pretože partnerovi je vyplatená provízia až potom, čo zabezpečí predaj. Je to veľmi férová spolupráca a affiliate siete ju umožňujú tak, aby s tým obidve strany mali čo najmenej starostí. Okrem toho, že to predajcov nič nestojí, majú výhodu v tom, že sa im posilňuje SEO a zvyšuje návštevnosť. Aj keď si títo návštevníci nič nekúpia, sú vystavovaní danej značke a postupne ju viac spoznávajú. Predajcovia majú pod kontrolou aj to, aké veľké provízie budú vyplácať, pretože oni sami si nastavujú percento alebo sumu, ktorá bude vyplatená partnerovi. Úspešnosť affiliate marketingu je veľmi dobre merateľná, čo býva taktiež problém pri rôznych iných reklamných aktivitách.


Na začiatok čo sa týka affiliate marketingu by to bolo asi tak zhruba všetko. Čo by som rád ďalej doplnil ja som sa rozhodol zapojiť do môjho prvého biznisu z názvom alza affiliate. Prečo práve Alza ? Ako všetci vieme Alza je najväčším produktom elektroniky a PC príslušenstva vôbec ! Aj keď všetci na Alzu nadávame, aj tak sa tam všetci znova radi vrátime a nakupujeme. Rozhodol som sa s vami podeliť o moje skúsenosti a naučíme sa spolu robiť úspešný affiliate biznis. Spolu sa naučíme ako propagovať ako použiť správne slová ako zaujať a nakoniec ako správne predať produkt a zarobiť.

Zhruba o týždeň budú pripravené Alza bannery takže potom si povieme zase viac 

Kto sa nechce zapojiť do Alzy affiliate marketingu existuje mnoho iných spoločností ktoré poskytujú ,, affiliate " spoluprácu . Stačí otvoriť Google 



Ak máte ďalšie otázky napíšte mi na : michal.miskovic@gmail.com

Alebo napíšte na Facebook ( kliknite na ikonku ) 

https://www.facebook.com/miso.work.home
     




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.